Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

Wednesday, September 16, 2009

surat untuk Tuhan VIII

Tuhan,
hari ni aku baik baik aja
bolehkan Tuhan?
mang ada g surat aku yang sampai pada Mu Tuhan?

aku tahu
dalam seribu kesedihan, pasti kau ciptakan satu kegembiraan
dan tertawa itu cuma sementara
kemudian sedih sedih dan kembali sedih
untuk apa itu Tuhan?

Aku belajar sesuatu tentang hidup
tentang cinta, persahabatan, keinginan dan harapan.
dan aku juga belajar erti menunggu
menunggu sampai satu malam aku sadar
dia g sayang gitu sama aku.
maka aku berlalu Tuhan,
aku g salah kan kerna berputus harap?

Tuhan,
moga akan terus ada kebahagiaan untuk aku
kerna di penghujung waktu,
aku mahu semua orang tersenyum.
Dan kalau memang begini nasib aku,
jangan kau ulang Tuhan pada yang lain
biar aku sendiri yang merasa pedihnya,
jangan yang lain.
kerna sesungguhnya ia sakit,Tuhan
seperti pisau yang menancap di dada.

dan Tuhan,
aku pengen untuk senyum lagi
bolehkan Tuhan?

p/s: indo slang please.
mood: melancholic

*i tak sedih okay. this is just another poems by me.

0 sperms:

Post a Comment