Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

Wednesday, October 14, 2009

surat untuk Tuhan (10)

*entri ini untuk kawan kawan. aku taw rasa berputus harap itu sakit. tapi face it. and be strong. even how hard it is.


Tuhan,
hari ini Kau tunjuk kan aku bahawa cinta itu munafik.
seperti mana yang pernah aku fikir kan
cinta yang menjanji kan kebahagiaan
padahal isi yang di bawa cuma sedih

Tuhan,
hari ini Kau tunjuk kan aku bahwa cantik itu menghinakan
karna cantik kita bergaduh
karna cantik kita buta.
karna cantik juga kita lupa siapa Tuhan.

Aku hanyalah perempuan diam yang menanti kebahagiaan
menanti dari segenap sudut.
dan pancaindera.
kalau bener hidup itu ada sedih dan ketawa,
kenapa hidup aku cuma sedih?
kenapa ketawa harus di cari?
kenapa sedih selalu menanti?
untuk apa itu Tuhan?

tapi aku tahu
dalam seribu kesedihan, pasti ada satu ketawa.
dan ketawa itu membawa harapan
membawa arti bahwa kita g boleh berputus harap.
karna jika kita putus asa hari ini
kita g akan pernah tahu hari esok gmana.
makanya aku selalu berharap,
walau harapan bodoh. aku tak akan pernah berhenti.

dan keinginanku,
moga kalian juga begitu
jangan pernah berputus asa mencari bahagia.
tidah hari ini. tidak esok. tidak lusa.
mungkin di akhir nanti, waktu bersama Tuhan, kita tahu apa itu bahagia.

*as usual, indo slang please :)


5 sperms:

Yat <3 said...

great.. i like it.. u r gud writer..
cinta itu mmg indah tp isiny pahit..
semoga u hepy :)

disco/dramatic said...

does god read your blog from time to time?

hud hud said...

God always knew wht we did. it just a poem dude. :))

btw thx yat :)

Topboii said...

macam tu je ke u
da leh rase he might be the one
hahaha. klaka jew. :p

bvtw mane chatbox u nok! ;k

hud hud said...

boi. u salah cmnt la hehe.
yeah i senang ada instinct nk taw org tu suka kt i btl2 suka atau x :)
sebelah ni je chatbox i. LOL

Post a Comment